Rich cards چیست ؛ تاثیر ریچ کارد در سئو

گوگل اولین بار ریچ کارد (Rich card) را در سال 2016 در امریکا معرفی کرد که روشی جدید برای صاحبان وبسایت‌ها جهت ارائه پیش نمایش محتوای‌شان بر روی صفحه نتایج جستجو می‌باشد. سپس در 17 می 2017، گوگل ویژگی ریچ کارد را اعلام کرد که برای استفاده صاحبان وبسایت در سراسر جهان قابل استفاده شد. 
همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است «ریچ کاردها یک فرمت جدید نتیجه جستجو هستند که بر اساس موفقیت ریچ اسنیپ‌ها ساخته شده‌اند. درست مانند ریچ اسنیپت‌ها، ریچ کاردها از نشانه گذاری ساختار یافته schema.org برای نمایش محتوا در فرمتی بصری و جذاب تر با تمرکز بر ارائه تجربه کاربری موبایل بهتر استفاده می‌کنند».


بیشتر بخوانید: ریچ اسنیپت چیست؟


ریچ کارد چیست

با استفاده از ریچ کاردها، وبسایت شما فرصتی برای جذب بیشتر کلیک‌ها، بخصوص از طریق کاربران موبایلی دارد. به طور خلاصه ریچ کاردها به شما اجازه می‌دهند وبسایت شما بارزتر و از نظر بصری جذابتر نمایش داده شود. بنابراین موتور جستجو ویژگی‌هایی را برای دسته‌بندی‌های بیشتر مانند رویدادها، محصولات، review و دوره‌ها گسترش داده است. با ایجاد Rich cards، فرصتی جدید برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صفحه خود دارید.  این ویژگی به زیر منوی Search Appearance در کنسول جستجوی گوگل (گوگل وبمستر تولز) اضافه شده است.
ریچ کاردهای گوگل یک پیشرفت بیشتری در نشانه گذاری دیتا استراکچر (Structure Data Markup) می‌باشد. همانطور که می‌دانیم داده ساختاری (structure data) به گوگل کمک می‌کند تا درک کند چه محتوایی بر روی وبسایت به طور مؤثر اما نه دقیق است. در داده ساختار یافته برخی موارد مهم هنوز لحاظ نمی‌شود. از این رو در می 2016، گوگل برخی تغییرات را به منظور بهبود نشانه‌گذاری داده ساختار یافته انجام داد تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای وبسایت را دقیق‌تر درک کنند. هدف اصلی معرفی Rich Card گوگل در ابزار وبمستر ارائه نتایج جستجوی بهتر به کاربر بود.
همانطور که در بالا گفته شد وبلاگ مرکزی وبمستر گوگل می‌گوید: «ریچ کاردها یک فرمت نتیجه جستجوی جدید هستند که بر اساس موفقیت ریچ اسنیپت‌ها ساخته شده است. به تصویر زیر نگاه کنید تا روند بین نتیجه جستجوی قدیمی و جدید را درک کنید.


مقایسه ریچ کارد و ریچ اسنیپت

چرا گوگل ریچ کاردها را معرفی کرد؟

همانطور که آمارها نشان می‌دهد همه می‌دانیم که افراد از موبایل بیشتر نسبت به کامپیوتر برای عبارت مورد جستجوی خود بر روی گوگل استفاده می‌کنند. 
در مورد گوشی خود فکر کنید، از لحظه ای که صبح از خواب بیدار می‌شوید، تا زمانی که خوابید با شماست. چند بار از تلفن همراه خود استفاده می کنید؟ یا با استفاده از آن جستجو می‌کنید؟


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت حرفه ای با کدنویسی اختصاصی


آمارهای موبایل
 

  • ما از موبایل 150 بار در روز برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می‌کنیم.
  • ما بیشتر از 177 دقیقه یعنی حدود 3 ساعت در روز را با موبایل خود می‌گذرانیم.
  • افراد از گوشی موبایل خود برای بررسی جزئیات محصول بیشتر نسبت به کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند و نرخ تبدیل بر روی موبایل 29% بیش از گذشته شده است. 

بنابراین بهینه کردن سایت خود برای موبایل و استفاده از ریچ کارد (Rich card)، ترافیک بیشتری را از نتیجه جستجو جذب می‌کند.

مثال ریچ کارد


این ویژگی تنها برای دستور العمل محصولات یا چیزی شبیه به اینها نیست بلکه یک بازاریاب می‌تواند از آن در موارد زیر استفاده کند:

  1. رسیدن به جایگاه اول در نتیجه جستجو
  2. استفاده از تصاویر جذاب و گیرا برای جلب توجه بیشتر
  3. نمایش قیمت در لحظه یا جزئیات تولیدکننده
  4. افزایش آگاهی از برند 
  5. و بسیاری از موارد دیگر

رقیب شما با استفاده از این ویژگی رتبه بالاتر و جلب توجه بیشتری را نسبت به وبسایت شما دارد؛ بنابراین اگر از ویژگی Rich Card استفاده نکنید بدان معناست که شما خود را از مسابقه دور کرده‌اید.


معرفی خدمات وب24: طراحی سایت گردشگری با کدنویسی اختصاصی و وردپرس


انواع مختلف دیتای ریچ کاردها 

انواع مختلف ریچ کارد

در حال حاضر دیتاهای زیر را پشتیبانی می‌کند:

  • مقاله (Article)
  • رویداد (Event)
  • بررسی کتاب (Book reviews)
  • کسب و کار محلی (Local business)
  • فیلم (Movies)
  • رستوران (Restaurant)
  • اپلیکیشن نرم افزاری (Software application)
  • قسمت‌های تلویزیونی (TV Episodes)

چگونه از ریچ کارد در ابزار سرچ کنسول استفاده کنیم؟

بر روی Search Appearance در کنسول جستجوی گوگل کلیک کنید و سپس بر روی Rich Card کلیک کنید.

ریچ کارد در وبمستر تولز

  • اگر با زبان برنامه نویسی آشنا هستید، می‌توانید از ابزار google structured data testing برای انجام این کار استفاده کنید.
  • در غیر اینصورت می‌توانید از ابزار Data Highlighter برای نشانه گذاری تگ ریچ کاردهای گوگل استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:  فاکتور dwelltime


پس از اینکه کار شما با ابزار Data Highlighter انجام شد، چند روز صبر کنید تا گزارش پیشرفت را ببینید.
بر روی Rich Cards در زیر منوی Search Appearance در ابزار وبمستر گوگل کلیک کنید.

گزارش ریچ کارد

اگر هنوز هیچ گزارش ریچ کاردی را از گوگل دریافت نکردید ممکن است چند دلیل داشته باشد:

  • به گوگل زمان دهید تا وبسایت شما را کراول کند و گزارش ریچ کادر گوگل در ابزار وبمستر نشان داده شود.
  • مطمئن شوید که صفحه شما توسط فایل robots txt یا تگ no follow  مسدود نشده باشد؛ اینها را می‌توانید با Fetch as Google بررسی کنید.

چگونه Rich Cardهای گوگل را اجرا کنیم؟

گوگل به طور جدی اجرای JSON-LD (مخفف عبارت JavaScript Object Notation for Linking Data) را توصیه می‌کند که از آرایه‌های چند بعدی تشکیل شده است و فرمتی برای پیاده‌سازی ساختارهای داده شبیه میکرودیتا می‌باشد. JSON-LD که توسط گوگل توصیه می‌شود توسعه دهندگان را قادر می‌سازد که داده را در سراسر وب با استفاده داده مرتبط (Linked Data) ترجمه کنند. این روش به گوگل در مورد اطلاعات صفحه شما می‌گوید تا بتواند به صورت یک Rich Card ظاهر شود. همچنین می‌توانید با کمک ابزار توسط گوگل بررسی کنید که آیا Rich Card شما درست است یا نه. آنچه که شما نیاز دارید وارد کردن (paste) آدرس صفحه (URL) نشاندار شده (marked up) در قسمت مربوطه است و سپس بر روی دکمه Run Test ضربه بزنید. ابزار اطلاعاتی را ارائه می‌دهد و در صورتی که پس از تجزیه و تحلیل صفحه شما خطایی وجود داشته باشد نشان می‌دهد.  به جای استفاده از کل آدرس صفحه (URL)، می‌توانید از کد اسنیپت برای دانستن وضعیت صفحه نشاندار شده استفاده کنید.

اجرای ریچ کارد


بیشتر بخوانید: اسکیما مارک آپ چیست؟


چگونه Rich Cardهای گوگل در سئو به ما کمک می‌کنند؟

از آنجا که گوگل Rich Cardها را پیشنهاد می‌کند تا نتایج جستجویی بهتری ارائه شود می‌تواند فرصت خوبی برای کسب و کارها باشد تا مخاطب هدف را به صفحاتشان بکشانند. برای مثال شما یک وبسایت رستوران دارید نمایش شما می‌تواند شامل تصاویری از غذاهای ارائه شده و نشان دادن رتبه‌بندی رستوران باشد. به این ترتیب می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید تا محتوای مرتبط با اطلاعات حیاتی که می‌خواهند را بیابند. 
 Rich Cardهای گوگل نوع تکامل یافته‌ای از ریچ اسنیپت‌های گوگل است که نوعی از نشانه گذاری در صفحه (on-page markup) هستند. با ریچ کارد‌ها اطلاعات بیشتری به گوگل در مورد صفحه وب ارائه می‌شود که می‌تواند اطلاعات مفید بیشتری به کاربران نمایش دهد. 

نتیجه گیری

ریچ کاردهای گوگل جدیدترین روش برای نشان دادن محتوای شما در نتایج جستجو در دستگاه‌های موبایل به شیوه‌ای جالب و جذاب می‌باشد. با استفاده از ریچ کارد می‌توان توجه بیشتری را جلب کرد و به این طریق کلیک‌های بیشتری را از نتایج جستجو بدون هیچ گونه پرداختی برای تبلیغات گرفت.

همچنین بخوانید
فیلتر rejex چیست و در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد؟ لیست دستورات rejex برای سرچ کنسول را در این مطلب از وب 24 بخوانید.
قابلیت ها و ضروری ترین کدهای فایل httaccess را در این مطلب از سایت وب24 بخوانید.
در این مطلب از سایت وب 24 با پسوند دامنه و انواع آن آشنا شوید.
چه افزونه ای برای کش وردپرس نصب کنیم؟ لیست بهترین پلاگین های کش برای وردپرس را در این مطلب از سایت وب 24 معرفی شده است.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha