RFP مخفف چیست؟
قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی، باید بدانید که چه اهدافی از این کار دارید و چه امکاناتی در سایت مورد نظر خود می خواهید. RFP مخفف عبارت Request for Proposal است. با ایجاد یک RFP در واقع شما به شرکت های پیمانکار اطلاع می دهید که تعریف پروژه و ابعاد آن به چه صورت است و نیازهای خود را مشخص می کنید.
اهداف پروژه ، تشریح موارد ضروری در انجام پروژه و تاثیرات آن بر روی کسب و کار، تخمین هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام پروژه از جمله موارد الزامی در تهیه RFP می باشد.
مزایای RFP
از جمله مزیت های RFP این می باشد که به ما کمک می کند تا در مورد نیازهای اصلی سازمان و مشکلات آنها اطلاعاتی بدست آوریم و بتوانیم شرکت هایی را که در یک زمینه خاص فعالیت مینمایند را مقایسه کنیم و همچنین تخمین درستی از هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام پروژه داشته باشیم. از آنجایی که قیمت گذاری شرکت های پیمانکار در زمینه طراحی سایت با توجه به مواردی که ما در RFP مشخص کرده ایم ارسال می شود مقایسه طرح های پیشنهادی ساده تر خواهد شد.
معرفی خدمات وب24: سئو و بهینه سازی سایت
دانستن نیازهای پروژه ، تهیه و تنظیم RFP، ارسال RFP برای اشخاص و سازمان ها، جلسات پرسش و پاسخ و همچنین دریافت پیشنهادات از سازمان ها از مراحل اجرایی در تهیه RFP می باشند. با وجود اینکه در مرحله اول ممکن است به نظر برسد که تهیه RFP کار زمانبری است اما نهایتا باعث خواهد شد که نه تنها زمان انجام پروژه کاهش یابد بلکه کارفرما دقیقا به اهداف تعیین شده خود در کوتاه ترین زمان برسد. اولین مرحله از سفارش طراحی سایت تهیه RFP پروژه است.
آگه یه نمونه از RFP آماده شده هم ارائه میدادید خیلی خوب میشد.
پیشنهاد بسیار خوبی است، حتما این موضوع را با تیم محتوا مطرح می کنیم و برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.